Solutie ADblue Kemetyl 5 litri, conform standardelor Euro VI (1810073)
Producator: Kemtyl
Solutie ADblue Kemetyl 5 L, conform standardelor Euro VI
Producator Kemtyl
Cantitate 5 L
AdBlue este o solutie lichida compatibila cu motoare Diesel VI, care contine uree 32,5% si apa deionizata si este necesara pentru majoritatea camioanelor, autobuzelor si autocarelor care se deplaseaza in Europa. In ultimii ani, au fost comercializate si vehicule usoare care necesita AdBlue (Mercedes, Audi, Mazda, VW, etc ...). AdBlue este un produs cheie pentru toate vehiculele care folosesc tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), o tehnologie cu ajutorul carei se reduce nivelul emisiilor toxice si in special al NOx. AdBlue nu este nici combustibil si nici aditiv, nu se amesteca cu motorina ci se injecteaza in sistemul de evacuare pentru a produce o reactie chimica. Este un lichid netoxic, limpede, sigur de manipulat si ecologic. AdBlue este produs in baza unor procese industriale stricte, cu respectarea standardelor DIN 70070 si ISO SCR sau Selective Catalytic Reduction este o tehnologie care ajuta la reducerea substantiala a emisiilor de NOx (oxizi de nitrogen) din gazele de esapament si este folosit pentru standardele Euro IV si V. Sistemul SCR foloseste AdBlue si un catalizator metalic montat in sistemul de evacuare a vehiculului, care transforma NOx in vapori de apa si nitrogen atmosferic. Aceasta reactie are loc dupa ardere in sistemul de evacuare. Emisiile de NOx sunt reduse in proportie de 80% iar performantele motorului sunt mult imbunatatite. Prin functionarea eficienta a motorului se asigura o reducere de 3-5% a consumului de carburant. Procesul de reducere a oxizilor de azot din gazele de evacuare, utilizand o solutie pe baza de uree, se numeste reducere catalitica selectiva. Denumirea consacrata a sistemul de injectie de AdBlue este SCR – Selective Catalityc Reduction. Intr-un sistem de injectie de uree (SCR) amoniacul este utilizat pentru reducerea oxizilor de azot (NOx). In stare libera amoniacul (NH3) este toxic. Din acest motiv se utilizeaza o solutie pe baza de apa si uree (CO(NH2)2), continutul de uree fiind de aproximativ 32.5%. Acesta solutie este stabila din punct de vedere chimic, punctul de inghet fiind la -11 °C. Denumirea comerciala, in Europa, a acestei solutii cu uree esteAdBlue. Ureea CO(NH2)2 se obtine prin procedee industriale, prin combinarea bioxidului de carbon (CO2) si a amoniacului (NH3) la temperaturi si presiuni imalte (150 °C, 50 bari). Substanta rezultata, ureea, este solida, sub forma de cristale incolore, solubile in apa (H2O). Sistemul de injectie cu uree este relativ complex si implica costuri aditionale relativ mari. Acest sistem contine un rezervor de uree, sistem de alimentare cu pompa electrica, modul electronic de control (calculator), injector si catalizator. Aditional sistemul mai poate fi prevazut si cu un senzor de oxizi de azot dupa catalizator, care masoara rata de conversie a catalizatorului. Rezervorul de uree este prevazut cu un senzor de nivel pentru a alerta conducatorul auto in privinta necesitatii alimentarii cu uree. De asemenea, datorita temperaturii de inghetare a solutiei AdBlue (aprox. -11 °C) rezervorul mai este prevazut si cu o rezistenta de incalzire. Comanda rezistentei de incalzire se face de catre modului electronic de control pe baza informatiei primite de la senzorul de temperatura din rezervor.
Referinta producator
4